Uns 8.228 alumnes de primària i secundària d’un total de 44 centres educatius d’Eivissa han participat durant el curs escolar 2020-2021 als diferents programes desenvolupats pel Centre d’Estudi i Prevenció de Conductes Addictives, CEPCA, en l’àmbit escolar.
La consellera de Benestar Social i Recursos Humans, Carolina Escandell, ha explicat que, a pesar de la situació de pandèmia, els professionals del CEPCA han continuat desenvolupant la seua tasca educativa en col·laboració amb els col·legis de l’illa, “posant en valor la gran feina que fan, no tan sols amb els alumnes, sinó també amb les seues famílies, oferint assessorament i eines per abordar situacions complicades com poden ser les conductes addictives amb les noves tecnologies o situacions de risc que poden afectar els nostres joves”. Així, a primària, s’ha treballat, entre altres programes, “Controla’t”, dirigit a l’alumnat de 4t, 5è i 6è de primària que aborda els riscos relacionats amb el mal ús de les noves tecnologies, arribant a un total de 2.405 alumnes de 25 centres educatius de l’illa. A secundària, s’ha treballat amb el programa “Sextima!” d’educació afectivosexual dirigit a alumnes de 1r a 4t d’ESO i “En parlam?”, cicle de xerrades sobre diferents temes relacionats amb la prevenció de situacions de risc que poden afectar els nostres joves, arribant a 5.713 alumnes de 16 centres de l’illa. En total, han estat 1.029 hores rebudes de formació i assessorament a tots els centres participants dels diferents municipis de l’illa.
La directora del CEPCA, Belén Alvite, ha agraït la gran tasca realitzada pels tècnics del centre amb aquests programes “en un any tan difícil en què la pandèmia ho ha canviat tot, i ha afectat de manera especial els joves. Han estat moltes hores, cada dia de la setmana, per arribar als alumnes i a les seus famílies, ja que també hem portat a terme els programes d’assessorament familiar i de xerrades i escoles de família”.
També s’ha presentat l’Agenda escolar 2021-2022 editada pel CEPCA dirigida a alumnes de primària. Alvite ha explicat que es tracta d’una ferramenta “molt útil, plena de missatges i de reflexions que permetran als estudiants tenir a l’abast els exemples que els donen persones tan actives i compromeses com són Malala Yousafzai, Boyan Slat, Greta Thunberg o Kelvin Doe”. Cadascun dels mesos està protagonitzat per un jove representatiu en la lluita per la igualtat i els drets humans. A través d’un codi QR, els alumnes poden accedir a tota la informació sobre el treball i les motivacions d’aquests joves “que són un exemple de coratge i resolució” ha assenyalat Escandell.
Es repartiran 4.000 agendes a 30 centres escolars d’Eivissa.
Segueix-nos